CLANDESTINES -- THE
POLITICAL VOICE OF RADIO

by William A. Matthews, USA

The casuval listener to shortwavé or medium wave
broadcasts will often miss one of the more interest-
ing aspects of the broadcasting field: clandestines.
These are stations operated by political groups
whose primary aim is the overthrow of a govern-
ment. Clandestine programming is generally
political, and consists of broadcasts which discredit
the government in question, Unlike normal broad-
casting stations, they do not announce their actual
location; indeed they may claim to be operating
from another nation, or from inside the nation to
which they are transmitting.

One of the earliest examples of clandestine
broadcasting was the Allied “Radio 12127, which
during World War II claimed to be a station oper-
ated by the German Army. Combining fact and
fiction, the Allied Forces in charge of the station
convinced many German troops that the station was
actually a Reich station on the western front.
Taking advantage of this, the station succeeded in
convincing many that conditions were quite dif-
ferent than those being described by their com.
manding officers. To be rid of the station, a tape
was made of a bombing sequence and thus, Radio
1212 was “destroyed” during a hypothetical Allied
bombing raid (which was then carefully broadcast
during the regular transmission time).

In the decades following the Second World War,
clandestines were operated by many groups. Their
purposes and interests were as varied as might be
imagined: from the clandestine Voice of Justice
(Sawt al Haqq) which broadcast to Egypt, to Radio
Rebelde which broadcast to Honduras; from the
political leanings of the Radio for the Liberation of
Great Russia to those of Radio Kemam, the Voice
of the Free Malay Union. Most stations have utilized
rather low transmitter power and have transmitted
outside the normmal bands allocated for broadcasting
PUTPOSES,

The advent of the Cold War between the East
and the West led to the establishment of several
radio stations, some of which are still in operation
today. One of the oldest stations is Radio Espaha
Independiente, operated by the exiled Spanish Com-
munist Party. Widely heard on all continents, the
station announces its mailing address as Box 3359,
Prague 1, Czechoslovakia. Verifications are virtually
non-existant. Radio Espafla Independiente an-
nounces its location as being “somewhere in the
Pyrenees”, though direction-finding equipment has
led DXers to believe that its actual location is in
Eastern Europe. Though the mailing address is in
Prague, the station apparently does not hroadcast
from Czechoslovakia, for during the trouble with
the Warsaw pact countries, in August 1968, when
virtually all broadcasts from Czechoslovakia were
erratic, Radio Espafia Independiente held to its
regular schedule. Heavily jammed, the station may
be heard on several frequencies just outside the
allocated bands between 1600 and 2300 GMT on
7690, 9430, 12140, 15505, and 17695 khz.

136

Yet another station transmitting to the Iberian
peninsula is Radio Portugal Livre, a communist
station which opposes the Portupuese government
and spends a considerable amount of time attacking
its policies in regards to the “‘QOverseas Provinces”
Direction-finding equipment has indicated that this
station transmits from south-eastern Europe. There
are no verifications known to exist, though a mail-
ing address of 3 Rue Auber, Algiers, Algeria, has
been announced,

Signals from Radio Portugal Livre are somewhat
weaker than those of Radio Espafia Independiente,
and all facts point to the conclusion that the
stations do not operate from the same transmitter
site. Through the years, the station has utilized
several frequencies for its transmissions. Although
transmission times vary, a lisiener may tune to
7410, 8332, 9453, 11505, 11669, and 15505 during
1100-1130, 1900-1930, 2115-2145, and 2330-2350

GMT :
Throughout the 1950s, many clandestine stations

were operational in conjunction with political un-
rest and upheaval throughout the African and Latin
American areas. During this time, revolutionary
groups presented their political ideologies to the
peoples within the country to which they broadcast
primarily by the means of clandestine stations.

The Algerian struggle for independence had
several of these stations. Radio Algerie Libre trans-
mitted in French and Arabic at 2045 GMT on 6410
and 11539 kHz. Radio Medea, which was belisved to
be within Algeria itself, operated from 1100 to
1315 GMT on 8865, 11194, and 11485, Finally, the
most popular clandestine was Radio Free and Fight-
ing Algeria, which operated during the late evening
GMT, and signed off as 2305. The station utilized
various frequencies between 6780 and 6983, and
was also heard on 12070 khz.

There were many other stations operating during
this period, though information regarding most of
them is rather limited. The Algerian war for
independence resulted in a host of stations,
operated by the various factions attempting to gain
control of the nation. The Paris government per-
mitted Sawt Al Harr (the Voice of Freedom) to use
their facilities on 9560, 15130, and 15245. The
(.A.S. operated their outlet whenever the govern-
ment station in Algiers could be sabotaged.

Sawt al Haqq (the Voice of Justice) was beamed
to Egypt on 7211 (later 7070), 6421, and 968. The
station transmitted in Arabic and opposed the
MNasser government,

The Voice of Free Africa beamed anti-colonial
programming to the African continent in many
languages on 17890 kHz up to 19 hours a day. The
station supported national movemenis and stressed
racial tensions as the great strength of the various
freedom movements. Its location was believed to be
either Cairo or one of the East European nations.

In the Americas, one of the most active clan-
destines was Radio Liberacion, later called Radio



Rebelde, which broadcast to Honduras on 5910
from 0000 to 0400 GMT in Spanish with anti-
sovernment broadcasts. The name Radio Rebelde
was used throughout the 1950s in various Latin
American nations as a station identification for any
revolutionary clandestine, whether the station was
in Cuba, Honduras, Bolivia, or Nicaragua.

In a final historical note on the 1950z, one of the.
most famous operations was that of the Imre Nagy
Radio, which broadcast from a west European
nation after the Hungarian Revolution of 1956, on
5940, 6218, and 11708 kHz, from 1000 to 1400,
and again from 1700 to 2100 GMT -

The 19605 brought a new group of clandestine
operations, though the emphasis had shifted from
Africa to the Far East area. Greater technological
development had presented the masses of op-
portunity to obtain radios more easily than at any
time in the past and thus, clandestine programming
reached more of the people.

In this area, the Voice of Free Iranian broadcast
anti-Dutch programs to Netherlands New Guinea on
7315, The station used several languages and its
programming attacked Dutch colonial government
and called for freedom of the “Irian™ territory. It
was believed that the station operated from a
location within Indonesia, Radio Kemam, the Voice
of the Free Malay Union, transmitted broadcasts on
7202 ktiz from 1530 to 1630 GMT. The station was
opposed to the Malavan government policies and
called for independence from British rule.

During the early part of the decade, a great
number of stations broadcast to the Soviet Union,
Radio for the Liberation of Great Russia operated
on 5990 and 9360 with anti-Communist programs
in Russian from 0700-0730, 1100-1130, and from
1900-1930 GMT. Radio Kaukasus broadcast anti-
Communist programmes to the area around the
Soviet Republic of Georgia on 8726, 95531, and
11750 from a sign on time of 0215 GMT.

Finally, Radio Shgiperia Socialiste (Radio
Sacialist Albania) broadcast programs to Albania on
7150, 9663, and 11775 from 0900-0930,
1130-1200, 1530-1600, 1900-1930, 2100-2130, and
from 2315-2130, and from 2315-2345 GMT. The
station was pro-Communist but was anti-Stalinist
and supported co-existance with the West.
Direction-finding equipment indicated that the
station was located in the Balkan area.

RECENT CLANDESTINE ACTIVITY
With the increasing world tensions in the latier part
of the decade, several clandestines continued
operation. These were joined by other stations who
sought to exploit conflict to maximum effect. Many
are well known to DXers and all have had an effect

upon the area to which they have broadcast.
FUROPE: Both Radio Espafia Independiente

and Radio Portugal Livre are still
active. Two stations currently beaming programs Lo
the Soviet Union are Radio Free Russia and Radio
Omega, Radio Free Russia is operated by Narodno
Trudoyoi Soyuz (NTS), the National Alliance of
Russian Solidarists. Beaming anti-communist *voice
of the Americas” operates on 6350, 6424, 6787,
10714, and 11550 kHz (currently 6424 and 11550)

from 1030 to 1530, and again from 1730 to 2030
GMT. Radio Free Russia is operated by Russian
exiles and seeking to overthrow the regime that has
held power in the USSR for over 50 years,

NTS was founded in the summer of 1930 in
Belgrade, Yugoslavia, by a group of young Soviet
refugees. During the Second World War, they
worked with factions within the German military as
a matter of convenience, though they were not a
Nazi organization, The organization is staunchly
anti-communist, and has an extensive non-
broadcasting organization, with sabotage and
espionage teams in the Soviet Union,

Radio Free Russia came on the air in December
1950 with a small homemade transmitter with a
power of 38 watts. It was mounted on a small truck
with barely enough room inside to stand. The first
antennas were strung between trees, for the station
had no poles or towers on which to erect an antenna
system.

The station improved as the years went by and
responding to an appeal, donations were received
from all over the globe. By the spring of 1953, it
was able to acquire its own generator and control
equipment and shortly thereafler, the length of the
broadcasts was increased. Though weak, the station
states that their broadcasts have been received as far
away as the Ural Mountains,

During the years between 1964-1966, Radio Free

Russia programs were broadcast over Radio
Libertad, the anti communist “voice of the

~Americas™. These Russian programs were directed

to Soviet personel in Cuba as well as to the Soviet
fleet in the Atlantic QOcean.

Radio Free Russia has been quite co-operative
with DXers over the years. The station will verify all
correct reports of reception with an attractive Q5L
card. The card, pictured here, is green on a white
background. The address of the station is NTS, 125
bhis rue Blomet, Paris 15(e), France, The station may
also be reached by Postbus 902, Rotterdam, the
Netherlands.

Radio Omega is a religious clandestine station,
probably the only one in existence. The station
began operation on August 1, 1962, and broadcasts
from 1515 to 1545 and from 2115 to 2145 GMT on
6350 and 11550 khz. The station is quite friendly
and confirms correct reports with a card of verifica-
tion. The card, pictured here, is a blue on a
background of yellow, It is believed that the station
uses the same transmitter facilities as Radio Free
Russia. The mailing address is Radio Omega, P.O.
Box 272, Antwerp, Belgium.

Radio Euzkadi, the voice of the Basque Under-
ground, transmits programs to the Basque region of
northern Spain. Radio Euzkadi calls for an in-
dependent Basque state, and is critical of the
Spanish government’s policies in the Basque area.
The siation first was heard in 1966 and continues
to broadcast daily. Heavily jammed, the station
transmits on variable frequencies, which are
nominally 13250, 15040, and 15080, from
2030-2100, 2130-2200, and 2230-2300 GMT, daily
in Basque. Radio Euzkadi claims to be operafing
from within the Basque area, but factual evidence
disputes this claim. Frequencies used are too high
for local coverage and it is highly doubtful that the

137



Spanish government would permit such a station to
continue operation if it was on Spanish soil, Several
factors lead to a belief that Euzkadi’s transmitters
are in the Caribbean area: the frequencies in use
would propagate favourably between that area and
northern Spain, and specific measurement of signal
level on both sides of the Atlantic indicates that the
transmitters are in the Western Hemisphere.

Radio Euzkadi is friendly to DXers and will
verify correct reception reports with either a card or
letter. The letter pictured here was received for
reception during initial broadcasts of the station.
The mailing address is B.P. 59, Poste Centrale, 75
Paris (16), France.

During the Warsaw Pact troop movements in
August 1968 into Czechoslovakia, many small clan-
destine stations began operation on short and
medium wave bands. Several were heard by DXers
around the world. The most common announce-
ment was that the listener tuned to *Legal Radio
Prague”™, or something similar. During this
momentous time, a DXer was able to follow
virtually all that occurred within the Czechoslovak
Republic. For a very short time after the movement,

Radio Prague confirmed correct reception reports of

these fransmissions. Pictured with this article is a
verification from “Free Radio Prague’; the date is
the second day of the troop movement, while all of
the normal broadcasts were discontinued. Broad-
casts were heard by listeners on all normal Radio
Prague outlets, both medium and shortwave. An-
nouncements were in many languages including,
Czech, Slovak, English, German, French, and
Italian.

The Warsaw Pact countries attempted to counter
these numerous broadcasters with jamming, which
was quite ineffective, and by the use of two
counter-clandestines, Radio Vitva, operated by
Radio Berlin International on 1430 kHz and by the
Worker’s Voice of the Republic, which operated
from 2300 to 0550 GMT on 1178, 1061, 7125,
7285, and 9450 kHz. During the discussions fol-
lowing the troop movement, Radio Vltava admitted
that it was Radio Berlin International.

Two medium wave stations are currently operat-
ing from the German Democratic Republic, accord-
ing to European DX sources, and they both are
aimed at undermining public confidence in the
German Federal Republic. The Deutscher Sol-
datensender, the German Soldiers’ Station, operates
on 935 kHz from 05150615, 1700-1745,
1915-1945, and from 2230-0025 GMT. While
claiming to be operated from West Germany, the
station is against NATO and the GFR’s policies. The
Deutscher Freiheitssender, the German Truth
Station, operates on 904 kHz, and follows basically
the same programming policy as the Soldiers’
Station. The station is scheduled (o operate from
0330-0500. 1800-1900, and 2000-2130 GMT.

Recently, a station calling itsellfl Radio Free
Greece began test transmissions to Greece from a
point two to three hundred miles from Malta aboard
the 5.8, Hebe, The station utilized 15070, and all
programs were in Greek, Backed by a Canadian
group, the station opposes the Greek military
government, The address for reports was listed as
Radio Free Greece, 8 Esterbrooke Avenue, No. 22,

138

Willowdale, Ontario, Canada. The station plans to
return to the air with a more powerful transmitter.
Initial broadcasts were heavily jammed by the Greek
government.

LATIN AMERICA: From November 1961, a station
announcing as Radio Libertad, the anti-Communist
“voice of the Americas”, was heard throughout
MNorth and South America. Radio Libertad, which is
currently inactive, transmitted anti-Communist pro-
grams in Spanish to the Americas. Combining these
programs with light orchestral music, the station
attracted many listeners. Am occasional English pro-
gram could be heard, though very rarely. Programs
in Russian were aired [rom Radio Free Russia for
Soviet personnel in Cuba during the period 1964-66.

The station’s mailing addresses given over the air
in a bilingual announcement were various “Post
Office Box™ numbers in Miami and later Miami
Beach, Florida, USA, and P.O. Box 5650E, Caracas,
Venezuela. While all of the addresses in Florida were
false, the Caracas address was an actual address.
During the summer of 1968, Radio Libertad issued
a few cards of verification to a handful of DXers. It
is believed that less than ten of these were issued,
though it is possible that other might exist. The
card, pictured here, is black on white. On the
reverse, the power of the 15050 kHz outlet is given
as 5 kilowatts,

Radio Libertad broadcast from a site believed to
be in Venezuela, though this was never confirmed
by the station. Several factors indicate that this
conclusion is wvalid, ranging from the note that
Radio Libertad was silent for several months after a
very strong earthquake created quite a bit of
destruction within Venezuela, to extensive
direction-finding in 1967. Further, many of the
station’s Spanish newscasts had news concerning
Venezuela. The location of the transmitter site was
certainly not Caracas, for this would have been too
easy Lo trace and secrecy was desired, such publicity
would have been most unwelcome. From a letter of
verification signed by Mrs. Consuelo de [zaguirre, it
was learned that the administrative headquarters for
Radio Libertad was in the eastern zone of the city
of Caracas. The postmark on the reply was
“Estafeta Gallipan”, the Gallipan postal station, in
the Venezuelan state of Miranda. It was later dis-
covered that Gallipan is a large office building on
the east side of Caracas, where the capital sprawls
out of the federal district into the adjoining state of
Miranda.

The Gallipan Building is located on the broad
Avenida Francisco de Miranda and serves as the post
office for the eastern districts of Caracas. Radio
Libertad’s post office box is located in this same
building.

Radio Libertad evidently had several trans-
mitters, because up to three requencies were at one

‘time noted in parallel operation by the author.

Through the decade, many frequencies were in use;
however, during the last few vears of its existance,
the station transmitted on 17640, 15050, 11865,
9340, 7305, 6750, 6240, 5650, 5100, 4000 and
3390 kHz. All frequencies were subject to change,
Two medium wave frequencies were in use from
time to time: 1505 and 1406 kHz. Rarely heard



outside the Caribbean area, they were evidently of
low power.

In the final days of its existance, Radio Libertad
mailed out the QSL card pictured here from:
DYTA, Apartado 20.064 z.p. 5, Caracas, Venezaela.
According to a study done, DYTA is a Spanish
acronym for a firm located in the eastern districts of
Caracas.

NORTH AMERICA: During 1967 and 1968, a
station was heard in the eastern portion of the
United States announcing as Radio Free Harlem.
While it was obviously an amateur radio transmitter
being used by a group, programming consisted of
music, commentaries, and interviews. The station
operated on 3868 khz, and was on the air until
0535 GMT. The station announced that it was
unauthorized by the Federal Communications Com-
mission, which is the radio regulatory board in the
USA, and had an input power of 15 Kilowatts. The
mailing address was announced as being Grand
Central Station, New York City. Radio Free Harlem
broadcast programs against government policies, No
verifications are known to exist,

ASIA: Many stations have been operaled with
programs beamed to Asia, and in the latter part of
the decade, this activity continued. In the Yemen,
the Royalists operate a clandestine station against
the Republican government in Sanaa. All pro-
gramming is in Arabic, and broadcasts oppose the
government and Egyptlian influence in the Yemen.
Believed to be located in a cave near Idda (on the
Saudi Arabian border), the station transmits with
5000 watts on 9976, 7400, and 4988 kHz; its time
of sign-off is 2030 GMT. It is interesting to note
that history has repeated itself with this station.
XKGOY, which was located in China during World
War 11, also operated from a cave which served to
protect it against Japanese aerial attacks. The
Yemeni station announces as “‘Idhaat Al-Mamlakah
Al-Mutawakilivak Al-Yamanniyah”,

One of the most widely heard clandestines in
Radio Pevk-e-Iran, the Iranian Herald, which trans-
mits to Iran and opposes the Imperial government.
Peyk-e-Iran transmits its broadcasts in Farsi
(Persian), Kurdish, and Azerbaijani from 1430 to
1810 GMT on 11695, 11440, and 9560 kHz. It
announces its mailing address as TUDEN, Box 4176,
Stockholm 4, Sweden, which is the address of the
[ranian Communist Party. The station does not
normally issue.verifications, at least until the time
of this writing, and the letter of verification
pictured here is unique, for it is the only known
verification to have ever been issued. Though the
report was sent to Stockholm, the verification was
dispatched from West Berlin. Direction-finding has
suggested that the transmitter site is in south-eastern
Europe, though the station has never announced its
actual location. Peyk-e-Iran has a communistic view
on events and has placed great importance on the
Kurdish people’s desire to gain independence from
Iran.

Yet another Iranian clandestine operates on
11695. It is called the Voice of Iraqi Kurdistan,
though it is too weak to be heard outside the Middle
East area. The station actually is operated by the
Kurdish minority and it is located in northern Iran

or Iraq. Tt calls for the independence of the Kurdish
peoples and has no connection with the more.
powerful Peyk-g-Iran,

Saut-ul-Sha’ abi Iraqi, the Voice of the Iraqi
People broadeastin Arabic and Kurdish to Iraq until
February 26, 1968. The station was against the
government then in power and broadcast daily from
1400 to 1430 and from 1810 to 1840 GMT on
11695, 11440, and 9560. It was believed that the
station utilized the same transmitters as Peyk-e-Iran,
for there was no break in the carrier when the
programming changed from Saut-ul-Sha abi_ Iraqi to
that of Peyk-e-Iran. In its last broadcast, the station
announced that it was ceasing transmission and
indicated it would not return to the air. The
following message was heard, “As of today and until
an unknown date, the Voice of the Iragi People will
cease broadcasting ... You certainly remember the
black clouds which covered our country, Irag, some
five years ago. A bunch of criminals, bloodthirsty
traitors ... seized power in our country on
February 8, 1963 and stained Iraq with the blood of
its brave sons. In those dark days the Voice of the
[raqi People started broadcasting and proclaimed
the just voice of the Iragi people to the world. Now,
[ive years later, the situation has changed. Members
of the clique have destroyed each other, the Iraqi
people have regained their strength, and the Kurdish
people are flying the flag of their liberation move-
ment throughout Kurdistan and are insisting that
they will not lay down thrir arms until all national
aspirations are achieved. Our Iragi Communist Party
has regained its power and has entered the field of
struggle. Dear citizens, under such encouraging con-
ditions, we must say goodbye . ..”

While the Voice of the Iraqi People broadcast, a
jamming station was emploved against it. Believed
to be located within Iraqg, the station transmitted a
musical selection continuously, Some of the
selections used included “Kiss Me Honey™, “My
Blue Heaven”, “Eso Beso”, and *Can’t Buy Me
Love”. No verifications are known but the jammer
operated on all [requencies used by the Voice of the
Iraqi People. Interestingly, the station halted its
jamming when Peyk-e-Iran began service,

FAR FEAST: Many clandestines have operated
throughout the years in the Far East area. Most are
of low power and are rarely heard outside the
immediate area; however a number have employed
higher powered transmitters and have been heard by
DXers on all continents. The Voice of the Patriotic
Militiamen’s Front, announcing as “Day la Tieng
Noi cua Mat Tran Dan Quan Ai Quoc™, broadcasts
daily on 1537 (replacing. 995), 7216, and 9443 kHz
from 0500-0700, 0900-1000, and from 1400 to
1600 GMT. The Voice of the Patriotic Militiamen’s
Front claims to be a “peoples’ secret station™
operating in Morth Vietnam. The station is apainst
United States involvement in South Vietnam, calls
on the US to stop “barbaric bombings” of the
Vietnamese population™, but also attacks the North
Vietnamese government for aggression in South
Vietnam. The station also “aims at liberating North
Vietnam from Chinese domination, putting an end
to an unjust war in South Vietnam, and has a long
range target to build an independent, democratic
and prosperous Vietnam, including all strata of

139



people and men in the Communist ranks who are
dissatisfied with Communist present policy. The
front fights old and new style colonialism, demands
all interventionist forces get out of Vietnam ter-
ritory, demands the Hanoi regime hold peace talks
and denounces the plot of China to foster war all
over the world so as to dominate South-east Asian
countries”.

No verifications are known and the station
operates only in Vietnamese. The interval signal
consists of drums and cymbals followed by a Viet-
namese folk tune. It is believed that the station may
be wperated in northern South Vietnam by Allied
forces. During its initial broadcasts, the stations
announced as “Guom Thieng Ai Quoc™, the Sacred
Sword of Patriotism.

Liberation Radio, the Voice of the Republic of
South Vietnam (Gia Phong Radio), is operated by
the South Vietnamese National Liberation Front
and transmits programs in Vietnamese, French and
English. The station opposes United States presence
in South Vietnam, calls for the removal of all forces
from Vietnam, victory for the Viet Cong forces, and
independence for South Vietnam. With powerful
transmitters, Liberation Radio is easily heard on
7414, 10070, 12100, and 15048 kHz from almost
any location. In carly 1970, Radio Peking presented
Liberation Radio with five new transmitters. The
station will confirm correct reception reports by
letter as illustrated here. Reports are accepied via
Mr. Pham WVan Chuong, Press Attache, Front
National de Liberation du Su Vietnam, Nekazanka
7, Prague 1, Czechoslovakia.

Suara Indonesia Bebas, the Free Voice of
Indonesia, was directed against the Sukarno govern-
ment in Djakarta. This anti-Communist, anfi-
Sukarno station operated on 6060 kHz from a
location near Tjiandjur in West Java. All pro-
gramming was in Indonesian and the transmission
time was around 0900 to 1100 GMT.,

140

A
;

The Voice of the People of Thailand, Sathanni
Vithavu Sieng Prachaon Hang Prathat Thai, is
operated by the Thai National Liberation Front,
and is beamed to Thailand from a location believed
to be in Yenan province, China. The station
operates on 9423 and 6035 kHz. Broadcasts are in
Thai and oppose the Thai governmeni and United
States presence in Thailand. Though the schedule
has varied through the many years of the station’s
existance (it has been on the air for seven years), a
transmission is currently aired from 1000 GMT.

Radio Pathet Lao, Withayu Kachai Siang Kana
Pathet Lao, is a Communist clandestine operaling
for Laos on 4660, 6200, and 7480, with standby
frequencies of 7315 and 8630. The station beams
anti-government programs and praises the ac-
complishments of the Pathet Lao forces. The station
has been noted between 0000 and 0200 and again
from 1300 to 1600, although this is not a complete
schedule.

Radio of the Patriotic Neutralist Forces operates
on 4700, 5870, 6230, and 8600 in Lao. The station
has been noted from as early as 1200 to sign off at
1700 GMT.

Many other clandestine stations are in operation
today, like that of the Khmere Free Radio to
Cambodia, and yet other stations permit their
facilities to be used by organizations, such as A Voz
de Libertad over the Algerian Radio. The listener is
presented, by the means of radio, with a view of the
psychological warfare being waged today. It's worth
the time to listen a bit more carefully when tuning
the international broadcasting bands.

The QSLs from Liberation Radio and Radio Omega
are the property of the renowned Canadian DXer,
Gregg A, Calkin,

e e < it
S A DML e i T ettty iy e
T R LIS e 1205 O ! et T T v W e
s
W"E“‘ 0.2 e e
S

L £
: " ey B e e e bbndi o i
e S SR [ EATOLOMEG A
L A Wl it 373 .




